Innowacja pedagogiczna „ A healthy mind in a healthy body”

Kategoria: Aktualności
Odsłony: 23884

Istotą programu było doskonalenie umiejętności konwersacji oraz przełamywanie barier językowych. W innowacji brali udział wszyscy uczniowie biorący udział w lekcjach. Podczas zajęć uczniowie używali w komunikacji między sobą słów i  zwrotów z języka angielskiego, umożliwiających im rozwijanie kompetencji językowych. W tym języku odbywały się jej stałe elementy jak: zbiórka, rozgrzewka oraz część ćwiczeń na lekcji wf, na plastyce i technice przywitania oraz pożegnania, wydawanie prostych poleceń, tzw. classroom language, tworzenie tzw. to do list lub dziennego jadłospisu w języku angielskim. Nauczyciele prowadzili z uczniami proste konwersacje w tym języku, zadawali pytania, prosili uczniów o zwracanie się do siebie po angielsku. Uczniowie doskonalili swój zasób słownictwa , poznawali nowe wyrazy. Wykonywali również prace projektowe dotyczące danego przedmiotu. Uczniowie poznali między innymi angielskie nazwy dyscyplin sportowych ( sporty zimowe oraz tematykę olimpijską związaną z Igrzyskami Olimpijskimi w Pekinie), nazwy dziedzin sztuk plastycznych, przyborów i narzędzi potrzebnych przy wykonywaniu prac technicznych i plastycznych oraz nazwy produktów spożywczych wykorzystanych do sporządzenia zdrowych przekąsek.

Poniżej  przykładowe prace wykonane przez uczniów  na zajęciach plastyki, techniki  i wf :

Magdalena Twardowska