Szkoła Podstawowa nr 3 

 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie

   

Konferencje

XIII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych

Dnia 6 maja 2014r. odbyła się w naszej szkole XIII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych. W tym roku temat dotyczył Wdrażania zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach PPP na przykładzie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Podobnie jak w latach ubiegłych frekwencja dopisała. Obecni byli nauczyciele naszej szkoły, innych placówek oświatowych z terenu miasta, gminy i powiatu, przedstawiciele poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Augustowie oraz osoby zainteresowane wyżej wymienionym tematem.

Konferencję rozpoczęła pani dyrektor Dorota Głowacka oraz pani burmistrz Izabela Piasecka. Podczas szkolenia poddano analizie treści zawarte w orzeczeniach i opiniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Udzielono praktycznych wskazówek dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych zwłaszcza z autyzmem (w tym z zespołem Aspergera) oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Uczestnicy konferencji mieli możliwość poznania konkretnych form i metod pracy, a także ciekawych pomysłów służących rozwiązywaniu problemów z wychowankami. Nauczyciele wymienili się spostrzeżeniami ze swojej codziennej pracy na zajęciach. Szkolenie pokazało, że sposób sformułowania opinii i orzeczeń w niektórych przypadkach sprawia nauczycielom poważne trudności w organizowaniu pomocy innym.

 Na zakończenie szkolenia zostały wyciągnięte wnioski:

  • Realizując pracę z uczniem posiadającym opinię lub orzeczenie nauczyciele potrzebują bardziej konkretnych zaleceń – tj. bardziej precyzyjnego określenia form pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz sposobu dostosowania wymagań edukacyjnych, form i metod nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
  • W zaleceniach zawartych w orzeczeniach wymienione powinny zostać konkretne zajęcia rewalidacyjne lub resocjalizacyjne oraz forma realizacji – indywidualna czy grupowa, co warunkuje przydział środków do realizacji konkretnych zajęć z uczniem.
  • Warto również wspomnieć, iż w treści orzeczenia w punkcie „z uwagi na” musi znaleźć się rozpoznanie zagrożenia niedostosowaniem społecznym, niedostosowania społecznego lub jednej z kategorii niepełnosprawności wymienionej w Rozporządzeniu MEN z dn. 17 listopada 2010 ze zmianami z dn. 2 sierpnia 2013 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (§2.1).
    Za niepełnosprawności sprzężone uznaje się dwie współwystępujące niepełnosprawności wymienione w w/w rozporządzeniu. W przeciwnym razie szkoła nie może pozyskać środków do wdrożenia orzeczenia.

Konferencja przebiegała w miłej atmosferze, a  trakcie omawiania przykładowych orzeczeń i opinii padały ważne stwierdzenia i podsumowania. Każdy z uczestników otrzymał materiały szkoleniowe. Ponadto można było zapoznać się również z publikacjami Wydawnictwa Didasko.

E. Kierklo
A. Ziemińska

 

 

XII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych

Zero tolerancji dla agresji
pobierz

 

 

   

 


   
   



   
maj 2024
pwścpsn
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
   

Warto zajrzeć  

 

  

 

   

Gościmy  

Odwiedza nas 1080 gości oraz 0 użytkowników.

   
© ZSS Augustów