Szkoła Podstawowa nr 3 

 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie

   

Młodzi tworzą!

Gimnazjalista jest dzieckiem smartfona. Gimnazjalisty nikt i nic nie oderwie od komputerowego monitora. Gimnazjalista nie ma zainteresowań, nic mu się nie chce.
Nieprawda!

Mamy wokół siebie (w Augustowie również!) młodych ludzi, którzy idą przez życie, starając się ulepszać rzeczywistość, którym nieobce są pojęcia, takie jak: kreatywność, pomysłowość, otwartość. Mieliśmy okazję obejrzeć efekty ich dokonań 25 maja  w kinie „Iskra” podczas II Międzyszkolnego Festiwalu Prac Twórczych.
 Imprezę zorganizowaną przez Zespół Szkół Samorządowych wsparł  Urząd Miejski i Rada Rodziców działająca przy w/w szkole, zaś pod swój „dach”, już kolejny raz,  przyjęli właściciele kina, państwo Agata i Zbigniew Rółkowscy. Cele przedsięwzięcia, niezmienne w  każdej edycji konkursu, to promowanie młodych, zdolnych i chętnych do działania gimnazjalistów  z Augustowa i okolic.
 W pierwszej części przeglądu, strefie prelekcyjnej,  zebrani wysłuchali wykładu dr. inż. Jerzego Sienkiewicza z Politechniki Białostockiej. Wygłosił on miniwykład pt. „Kreatywność na co dzień”, demonstrując tym samym, jak  pomysłowość może udoskonalić szarą i zwyczajną rzeczywistość. W  części konkursowej natomiast, zaprezentowano osiem programów w dwóch kategoriach:  humanistyczno-artystycznej i matematyczno – przyrodniczej.  
 Wszystkie prace festiwalowe oceniło jury tworzone przez ludzi propagujących idee kreatywności w codziennej pracy: panie Dorotę Bożewicz  i Renatę Rybsztat z Augustowskich Placówek Kultury oraz, wspomnianego wcześniej, dr. inż. Jerzego Sienkiewicza. Podczas obrad trwających dłuższą chwilę, widowni nie pozostawiono samej sobie. Przeprowadzono wówczas ciekawy wywiad z prezesem DKF Kinochłon, Bartkiem Świerkowskim.  Opowiadając  m.in. o istnieniu klubów dyskusyjnych w Polsce, pokazał on zasłuchanej młodzieży jednocześnie drogę, która umożliwia przekucie pasji  w sukces.
 Festiwalowe jury doceniło  reprezentancje  Gimnazjum nr 2 oraz Gimnazjum nr 3. Wyróżniono projekty: „Zwarcie”, „Wyklęci na kartach historii”, „Jak stworzyć grę w programie Scratch?”, „Co potrafi robot?”.
Gimnazjalista jest pomysłowy.
Gimnazjalista wykorzystuje technologie, by realizować swoje pasje.
Gimnazjalista chce działać, potrzebuje tylko wskazania kierunku!

 

   

 


   
   



   
marzec 2024
pwścpsn
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
   

Warto zajrzeć  

 

  

 

   

Gościmy  

Odwiedza nas 509 gości oraz 0 użytkowników.

   
© ZSS Augustów